آموزش نرم افزار دشت همکاران سیستم

آموزش نرم افزار دشت همکاران سیستم

فهرست مطالب

آموزش نرم افزار دشت همکاران سیستم

نرم افزار حسابداری دشت، یکی از محبوب ترین و قدرتمندترین نرم افزارهای حسابداری در ایران است که به کسب و کارها در مدیریت امور مالی خود کمک می کند. این نرم افزار با ارائه امکانات و قابلیت های متنوع، تنوع گسترده ای از نیازهای حسابداری را در سطوح مختلف برآورده می کند.

در این مقاله، به ارائه ی آموزش جامع کار با نرم افزار حسابداری دشت می پردازیم.

این آموزش به گونه ای طراحی شده است که شما را به طور کامل با این نرم افزار کاربردی آشنا کند و شما را قادر به استفاده از آن در امور مالی خود نماید.

علاوه بر این، در این آموزش به نکات و ترفندهای کاربردی نیز اشاره خواهیم کرد که به شما در استفاده ی بهتر از نرم افزار دشت کمک خواهد کرد.

همچنین، شرکت نیکان محاسب به عنوان یکی از معتبرترین ارائه دهندگان نرم افزار دشت در کشور، آماده ی ارائه ی مشاوره ی تخصصی به شما در زمینه ی استفاده از این نرم افزار می باشد.

اگر قصد دارید برای کسب و کار یا فروشگاه خود نرم افزار حسابداری فروشگاهی تهیه کنید باید به فکر آموزش استفاده از آن نیز باشید. نرم افزاری که کاربری ساده تر و به تبع آن آموزش راحت تری داشته باشد در دور رقابت با دیگر نرم افزارها می تواند مشتریان بیشتری را جذب کند.

نرم افزار دشت همکاران سیستم یکی از نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی است که کاربری بسیار ساده ای دارد و همه افراد با آموزش نرم افزار دشت همکاران سیستم می توانند با آن کار کنند. در این مقاله قصد داریم به آموزش نرم افزار دشت همکاران سیستم بپردازیم. مجموعه نیکان محاسب به مدیریت شهرام کبودوند با سالها تجربه در زمینه فروش نرم افزارهای حسابداری، پشتیبانی و خدمات پس از فروش شما را به مطالعه این مقاله دعوت می کند.

چرا آموزش نرم‌افزار دشت مهم است؟

  • بهره‌وری بیشتر: با آموزش صحیح، می‌توانید در کمترین زمان ممکن به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کرده و عملیات خود را با سرعت و دقت بیشتری انجام دهید.
  • کاهش خطا: آشنایی کامل با نرم‌افزار، احتمال بروز خطاهای انسانی را به حداقل می‌رساند.
  • تصمیم‌گیری بهتر: با تحلیل دقیق گزارش‌های مالی که نرم‌افزار در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌توانید تصمیمات بهتری برای کسب‌وکار خود بگیرید.
  • استفاده از تمام قابلیت‌ها: بسیاری از کاربران، تنها از بخش کوچکی از قابلیت‌های نرم‌افزار استفاده می‌کنند. با آموزش کامل، می‌توانید از تمام قابلیت‌های دشت بهره‌مند شوید.

نرم افزار دشت همکاران سیستم

در ابتدای شروع آموزش نرم افزار دشت همکاران سیستم باید نکاتی را رعایت کنیم. برای اینکه بتوانیم با سیستم حسابداری دشت کار کنیم باید سال مالی قبل را بسته باشیم و سال مالی جاری هم نباید بیش از یکسال شمسی یعنی 365 روز باشد. نکته مهم اینجاست که فقط در سال مالی آخر استقرار سیستم حسابداری امکان پذیر است. برای شروع کار روی دکمه راه اندازی سیستم حسابداری فروشگاه باید کلیک کنیم.

آموزش نرم افزار دشت همکاران سیستم

در فرمی که باز می شود اگر همه نکات اشاره شده را رعایت کرده باشیم می توانیم روی دکمه شروع کلیک کنیم.

اگر قصد داشته باشیم روش شماره گذاری تفصیلهای خود را داخل سیستم تغییر دهیم از قسمت عنوان تفصیلی می توانیم اقدام کنیم و بعد روی دکمه ادامه کلیک می کنیم.  

در فرم بعد سیستم حسابداری دشت بصورت خودکار و برمبنای روش شماره گذاری که برایش تعیین شده برای تفصیلی ها تعریف تفصیلی های موجود یعنی بانک، کارتخوان، صندوق و ظرف حساب را در سیستم انجام می دهد. بعد روی دکمه ادامه کلیک می کنیم و سیستم درختواره را در سیستم به صورت پیش فرض تعریف می کند. در ادامه نکات بیشتری از آموزش نرم افزار دشت همکاران سیستم فرا خواهیم گرفت.

آموزش نرم افزار دشت همکاران سیستم

تعریف حساب معین جدید در سیستم حسابداری دشت

  1. ابتدا روی سطح کل موردنظر کلیک نموده و دکمه جدید را کلیک کنید.
  2. در صفحه باز شده سرشاخه خود را اگر نیاز است تغییر دهید.
  3. کد موردنظر خودتان را جهت معین موردنظر وارد نمایید.
  4. عنوان موردنظر خودتان را جهت معین موردنظر وارد نمایید.
  5. نوع بستانکار یا بدهکار معین خود را مشخص نمایید.
آموزش نرم افزار دشت همکاران سیستم

نحوه صدور سند دستی در نرم افزار حسابداری دشت

در این بخش از آموزش نرم افزار دشت همکاران سیستم به صدور سند دستی در نرم افزار می رسیم. در همه نرم افزارهای مالی و حسابداری که اساس آن بر حسابداری دوطرفه (دوبل) است جهت ثبت هر رویداد مالی باید از فرمی استفاده کنیم که به آن سند حسابداری می گویند. در واقع سند حسابداری درگاه ورود اطلاعات در سیستم حسابداری است. در نرم افزار دشت این امکان هست که در صورت تمایل برای انجام امور مالی خود از سند حسابداری دستی استفاده کنید.

آموزش نرم افزار دشت همکاران سیستم

انواع سند در حسابداری

در ادامه آموزش نرم افزار دشت همکاران سیستم به تعریف انواع سند در حسابداری می رسیم. سند در حسابداری به انواع زیر تقسیم می شود:

آموزش نرم افزار دشت همکاران سیستم

سند افتتاحیه: در اول دوره برای شروع و انتقال مانده حساب از دوره مالی قبل درج می گردد و این سند در اول دوره مالی در نرم افزار دشت قابل تغییر می باشد اما از دوره مالی دوم به بعد اصلا قابل ویرایش نمی باشد.

سند دستی: این سند در واقع ثبت سندهای دستی است که خود کاربر وارد سیستم می کند. در این سند کاربر باید خودش ماهیت حساب بستانکار و بدهکار را شناسایی نماید.

گزارشات سیستم حسابداری دشت

در ادامه آموزش نرم افزار دشت همکاران سیستم به بخش گزارشات می رسیم. انواع گزارشات کاربردی و مفید در نرم افزار دشت به قرار زیر است:

گزارش مرور حسابها: در این گزارش میتوان تراز و گردش یک حساب را در سطوح کل، معین و تفصیلی مشاهده نمود. همچنین امکان ردیابی گردش حساب از کل به جزء و یا از جزء به کل هم وجود دارد.

سند سیستمی: این نوع سند از زیرسیستمهای دیگر نظیر مشتریان و فروش، انبار، تامین کنندگان و … که بصورت اتوماتیک ثبت می گردد درج میشود که این اسناد تنها قابلیت تغییر شرح هر آرتیکل را به کاربر می دهد.

سند بستن حسابها: این سند برای بستن حسابهای موقت سود و زیانی که بصورت اتوماتیک است ثبت میگردد و این سند اصلا قابل ویرایش نمی باشد.

سند اختتامیه: این سند برای بستن حسابهای دائم ترازنامه ای که در پایان دوره مالی ثبت میگردد درج میشود و این سند هم قابل ویرایش نمی باشد و به طور اتوماتیک ثبت می گردد.

آموزش نرم افزار دشت همکاران سیستم

گزارش ترازنامه سود و زیان: تهیه و تحلیل ترازنامه و صورت سود و زیان معمولا مشکلاتی برای حسابداران به دنبال دارد. از مهمترین ویژگیهای یک سیستم مالی اینست که با توجه به عملیاتهای ثبت شده در طی دوره خروجی ها و اطلاعات مناسبی را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

ترازنامه: ترازنامه مشخص می کند که وضعیت سرمایه، بدهی و دارایی یک واحد اقتصادی در یک دوره زمانی مشخص به چه شکلی است.

صورت سود و زیان: گزارش صورت سود و زیان مقدار درآمدها، سود و زیان ها و هزینه ها در انتهای دوره را گزارش می دهد.

آموزش نرم افزار دشت همکاران سیستم

آموزش نرم‌افزار دشت در شرکت نیکان محاسب

شرکت نیکان محاسب با مدیریت شهرام کبودوند، یکی از معتبرترین مراکز ارائه خدمات آموزشی نرم‌افزار دشت در ایران است. این شرکت با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و با تجربه، دوره‌های آموزشی متنوعی را برای کاربران نرم‌افزار دشت برگزار می‌کند.

کلام آخر

در این مقاله با موضوع آموزش نرم افزار دشت همکاران سیستم در خدمت شما بودیم. امیدواریم تا حدودی توانسته باشیم شما را با نرم افزار حسابداری دشت آشنا کنیم. آموزش نرم افزار دشت همکاران سیستم به این مقاله ختم نمی شود و جزئیات بیشتری را دربرمی گیرد که در مقالات بعدی به آنها خواهیم پرداخت. گروه تخصصی نیکان محاسب پس از فروش نرم افزار به کاربران وظیفه پشتیبانی و خدمات پس از فروش را نیز به عهده دارند. شما می توانید در هر قسمت از نرم افزار که به مشکل برمی خورید با کارشناسان نیکان محاسب تماس گرفته و از خدمات پشتیبانی آنها استفاده کنید.

 

نیکان محاسب

تیم تخصصی نیکان محاسب به مدیریت شهرام کبودوند در زمینه فروش، پشتیبانی و خدمات پس از فروش نرم افزارهای حسابداری همچون نرم افزار حسابداری فروشگاهی دشت همکاران سیستم فعالیت دارند. نیکان محاسب نماینده رسمی شرکت سپیدار سیستم در کشور می باشد که علاوه بر فروش نرم افزار دشت به مشاوره و وکالت مالیاتی ادارات، شرکت ها و کسب و کارها می پردازد. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید نرم افزار حسابداری دشت همکاران سیستم با کارشناسان نیکان محاسب در تماس باشید.

شرکت نیکان محاسب، با ارائه ی دوره های آموزشی جامع و تخصصی، خدمات پشتیبانی کامل و مشاوره ی تخصصی، در کنار شما خواهد بود تا به طور کامل با نرم افزار حسابداری دشت آشنا شوید و از آن در امور مالی خود به بهترین نحو استفاده کنید.

آدرس شرکت نیکان محاسب:

کرج، مهرشهر

شماره تماس:

09125254497

با تشکر از توجه شما.

ما همچنین مقالات و مطالب آموزشی دیگری را در زمینه ی حسابداری و مدیریت مالی در وب سایت خود منتشر می کنیم که می توانید از آنها استفاده کنید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *