در چه مواردی به مشاوره مالی و مالیاتی نیاز داریم؟

در چه مواردی به مشاوره مالی و مالیاتی نیاز داریم؟

فهرست مطالب

مشاوره مالی و مالیاتی

قوانین مالیاتی هر ساله دستخوش تغییراتی می شوند و یا قوانین جدیدی وضع می شوند که همگان از آن اطلاع ندارند. صاحبان مشاغل و کسب و کارها اطلاع کمی از این قوانین مالیاتی دارند و ممکن است در اثر عدم اطلاع از قوانین ناچار به پرداخت مالیات های سنگین شوند. مشاوره مالیاتی که توسط افراد دانش آموخته و متخصص در این حوزه صورت می گیرد افراد را با قوانین مالیاتی آشنا کرده و از ضررهای مالیاتی آنها جلوگیری می کنند. در ادامه با مشاوره مالیاتی بیشتر آشنا خواهیم شد. نیکان محاسب آماده ارائه انواع مشاوره مالی و مالیاتی به شما عزیزان می باشد.

مشاوره مالیاتی چیست؟

مشاوره مالیاتی (tax advice) از انواع خدمات مالی به شمار میرود که کلیه جنبه های سوابق مالیاتی یک مجموعه یا شرکت را در بر می گیرد. کلیه افرادی که موظف به پرداخت مالیات هستند نیاز به مشاوره مالی و مالیاتی دارند. تهیه گزارشهای مالی و ارائه اظهارنامه های مالیاتی یکی از دغدغه های صاحبان مشاغل و کسب و کارها به شمار می رود. با توجه به پیچیدگی ها و ظرایفی که در قوانین مالیاتی وجود دارد یک مشاور مالیاتی متخصص و متبحر می تواند شما را در پرداخت منصفانه مالیات یاری نماید.

مشاور مالیاتی کیست؟

مشاور مالیاتی فردیست که در زمینه قوانین مالیاتی و مالیات دارای تخصص و تحصیلات است. مشاور مالیاتی که آگاهی کامل از کلیه قوانین مالیاتی دارد همچون یک وکیل که به ماده های قوانین کیفری، جنایی، حقوقی و … مشرف است می تواند صاحبان مشاغل و مدیران را از پرداخت مالیات اضافه معاف کند. مشاور مالیاتی مهارت زیادی در فهم و تفسیر قوانین مالیاتی دارد و به مشتریان خود در تهیه اظهارنامه های مالیاتی، تعیین تعهدات مالیاتی، حل مشکلات مالیاتی، کاهش مالیات، انجام محاسبات مالیاتی و … کمک می کند.

در چه مواردی به مشاوره مالی و مالیاتی نیاز داریم؟

مشاوره مالی و مالیاتی چیست؟

امروزه اغلب کسب و کارها جهت امور حسابداری و مالیاتی خود به مشاوره مالی و مالیاتی نیاز دارند. مشاور مالیاتی می تواند در کلیه زمینه های مالیات بر مشاغل، مالیات بر ارث و ماترک، مالیات بر پرداختهای اینترنتی و تراکنشهای بانکی ، مالیات بر ارزش افزوده، مالیات بر املاک و مستغلات ، مالیات بر صنایع تولیدی و … به مشتریان خود مشاوره دهد.

در چه مواردی به مشاوره مالی و مالیاتی نیاز داریم؟

  • مشاوره مالیاتی در مورد ارث که شامل اموال منقول و غیرمنقول می شود
  • مشاوره مالی و مالیاتی همه مشاغل دولتی و غیردولتی
  • مشاوره مالیاتی پرداختهای اینترنتی و تراکنشهای بانکی
  • مشاوره مالی و مالیاتی کلیه صنایع عرضه کننده و تولیدکننده
  • مشاوره مالی و مالیاتی مراکز بهداشتی و درمانی
  • مشاوره مالیاتی فعالان حوزه های اقتصادی

نحوه ارائه مشاوره مالی و مالیاتی چگونه است؟

جلسه مشاوره مالی و مالیاتی بین شخص مشاور و مدیر، پیمانکار و یا صاحب کسب و کار موردنظر برگزار می شود. در این جلسه همه شواهد و مدارک مراجعه کننده به مشاور مالیاتی مورد بررسی قرار می گیرد. بعد از بررسی کامل مدارک مشورتهای لازم درباره مالیاتها و چگونگی پرداخت آن ارائه میگردد. همین طور مشکلاتی که در زمینه پرداخت مالیات وجود دارد و یا جریمه هایی که توسط اداره مالیات برای فرد یا شرکت مقرر شده مورد بررسی واقع می شود. بعد از انجام کلیه بررسی ها ، راهکارهای مفید توسط مشاور به مراجع داده می شود.

در چه مواردی به مشاوره مالی و مالیاتی نیاز داریم؟

انواع مشاوره های مالی و مالیاتی

مشاوره های مالی و مالیاتی به سه صورت انجام می شود. شما می توانید به عنوان مدیر یا صاحب کسب و کار خود یکی از این روش ها را برای مشاوره مالی و مالیاتی انتخاب کنید. این روش ها عبارتند از :

  • مشاوره حضوری
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره آنلاین

گروه نیکان محاسب که ارائه مشاوره مالی و مالیاتی شرکت ها و کسب و کارهای زیادی را به عهده داشته است آماده ارائه خدمات مشاوره مالی و مالیاتی به شما عزیزان به هر سه صورت می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان نیکان محاسب تماس بگیرید.

 

کلام آخر

در این مقاله با موضوع مشاوره مالی و مالیاتی به تعاریف مشاوره مالیاتی، مشاور مالیاتی، نحوه ارائه خدمات مشاوره مالی و مالیاتی و روشهای دریافت خدمات اشاره کردیم. چنانچه در کسب و کار خود مشمول مالیات شده اید و تجربه چندانی در مورد قوانین مالیاتی ندارید کافیست با نیکان محاسب تماس بگیرید. کارشناسان و مشاوران مالیاتی نیکان محاسب شما را در زمینه پرداخت مالیات، حذف مالیات های اضافه و کاهش جریمه های مالیاتی کمک خواهند کرد. کافیست با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *