بخشنامه سامانه مودیان 1403

بخشنامه سامانه مودیان 1403

فهرست مطالب

سامانه مودیان مالیاتی زیر نظر سازمان امور مالیاتی دارای اطلاعیه ها، بخشنامه ها و قوانینی است که مودیان باید صورتحسابهای الکترونیکی خود را برای اتصال به سامانه با اطلاعات جدید آپدیت کنند. در این مقاله قصد داریم به بخشنامه سامانه مودیان 1403 بپردازیم و قوانین جدید را مرور کنیم. گروه نیکان محاسب عرضه کننده نرم افزار دشت برای حسابداری ، شما را به مطالعه این مقاله دعوت می کند.

بخشنامه سامانه مودیان 1403

در قانون جدید مربوط به سامانه مودیان تاریخهای مشخصی برای فراخوان سامانه اعلام شده است. طبق قانون ثبت نام در این سامانه از وظایف صاحبان مشاغل و اشخاص حقوقی است. این سامانه برای ارسال صورتحسابهای الکترونیکی مودیان راه اندازی شده است. این سامانه برای مدیریت سازمان امور مالیاتی کشور است و هدف آن جلوگیری از فرار مالیاتی و همچنین حذف رسیدگی ممیزمحور است. همه ساله از قانون جدید سامانه مودیان اطلاعیه حجدیدی برای ثبت نام ارائه می شود.

این اطلاعیه در سایتها و یا راههای دیگر خبررسانی به اطلاع عموم می رسد. آخرین بخشنامه سامانه مودیان روی وب سایت های معتبر و مرتبط با سازمان امور مالیاتی از جمله سایت tax.gov.ir  قرار می گیرد. شما نیز با مراجعه به این سایتها می توانید از بخشنامه سامانه مودیان 1403 مطلع شوید.

چه قوانینی در صورت عدم رعایت مودی را ملزم به پرداخت جریمه می کنند؟

  • عضو نشدن در بخشنامه سامانه مودیان
  • استفاده نکردن از پایانه های فروشگاهی
  • استفاده از حافظه مالیاتی خود برای دیگران و اطرافیان
  • استفاده از حافظه مالیاتی دیگران و اطرافیان برای خود
  • اعلام نکردن شماره حسابهای بانکی که گردش مالی با آنها انجام میشود
  • عدم رعایت نرخ صفر و مشوقهای مالیاتی در قانون مالیاتی کشور
  • و …
بخشنامه سامانه مودیان 1403

مهلت جدید تمدید سامانه مودیان چه زمانی است؟

بازه های زمانی مشخص شده جهت هر یک از فعالان سامانه مودیان برای عضویت در سامانه و همچنین استفاده از قابلیتهای آن جهت ارسال صورتحساب متفاوت می باشد. این بازه های زمانی از 1 مهر تا 1 دی متغیر است. بجز این موارد دیگر بازه های زمانی جهت برخی قابلیتهای سامانه مودیان به شرح زیر است:

  • مهلت بخشودگی صد درصد جرائم قانونی براساس ماده 22 درنظر گرفته شده که تا انتهای سال 1403 است.
  • تا انتهای سال 1403 امکان پذیرش اعتبار صورتحساب ها و هزینه ها فراهم است و بعد از این بازه این شرایط قابل استفاده نخواهد بود.

بخشنامه سامانه مودیان که جهت تمدید ارسال صورتحسابها به این سامانه بود خبر خوشی برای جاماندگان بود که از ثبت صورتحسابهای الکترونیکی در این سال جامانده بودند. با حذف روشهای فیزیکی و کاغذی جهت ارائه صورتحسابهای مالیاتی و گزارشات فصلی روشهای اینترنتی و نوین جایگزین آن شده و سرعت عمل برای امور اداری افزایش پیدا کرده است. با اعمال این روشها رسیدگی به امور مالیاتی در سریعترین زمان صورت می گیرد.

بخشنامه موضوع افزایش حد مجاز فروش مودیان عضو سامانه مودیان در اجرای ماده 4 آئین نامه اجرایی اصلاحی ماده 6 قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان و تبصره های آن طی نامه شماره 511/1402/200 مورخ 20/09/1402 توسط رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ابلاغ شد.”

بخشنامه سامانه مودیان 1403

کلام آخر

در این مقاله با بخشنامه سامانه مودیان 1403 آشنا شدیم و از مهلت تمدید ثبت نام در سامانه مطلع شدیم. چنانچه در زمینه ثبت نام در سامانه، پرداخت مالیات و … پرسشی در ذهن دارید می توانید با گروه نیکان محاسب تماس گرفته و از مشاوره و راهنمایی کارشناسان این مجموعه استفاده کنید. همچنین نرم افزار حسابداری دشت به شما کمک می کند تا بدون نیاز به استخدام حسابدار ، خودتان بتوانید کارهای مالی و مالیاتی خود را با دقت انجام دهید. برای خرید نرم افزار دشت و دریافت آموزش های لازم با گروه نیکان محاسب تماس بگیرید.   

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *