مشاوره مالی و مالیاتی

مالیات امروزه یکی از دغدغه های کسب و کارها شده و دریافت کمک و مشاوره در زمینه مالیات یکی از ضروریات این روزهاست. مشاوره مالیاتی در واقع ساده کردن فرایند محاسبه و پرداخت مالیات است و مشاور مالیاتی فردی است که با کاستن مالیات پرداختی واحد یا بنگاه اقتصادی از هدر رفتن منابع مالی جلوگیری می کند. شاید این سوال پیش بیاید که کاهش هزینه های مالیاتی که خیلی ساده است پس چه لزومی دارد از مشاوره مالیاتی استفاده کنیم؟ در پاسخ باید گفت که کاهش مالیات ابدا کار ساده ای نیست و دانستن قوانین و مسائل مربوط به مالیات و همچنین پیچ و خم های قانونی را می طلبد. همین طور بسیاری از قوانین مالیاتی سال به سال به روز می شوند و افراد معمولی پیگیر این تغییرات نیستند تا از آنها آگاهی پیدا کنند. پس یک مشاور مالیاتی نظیر یک وکیل عمل کرده و با اطلاع از قوانین و مقررات مربوط به مالیات به شما کمک می کند تا مالیات کمتری را به دولت بپردازید.

مشاوره مالیاتی چیست؟

مشاوره مالیاتی در واقع مجموعه ای از برنامه ریزی های صحیح مالی جهت پرداخت مالیات است که با کمک مشاور مالیاتی صورت می گیرد. از آنجا که درک قوانین مالیاتی نیازمند داشتن دانش تخصصی و تجربه در زمینه امور مالیاتی است کمک گرفتن از مشاور مالیاتی می تواند ما را در کاهش مالیات یاری نماید.

خدمات مشاور مالیاتی

  • محاسبه مالیات به صورت دقیق و درست
  • تهیه و تنظیم نمودن اظهارنامه های مالیاتی
  • کاستن از بدهی های مالیاتی با استفاده از تبصره ها و راه های میانبر

ویژگی های یک مشاور مالیاتی

  • داشتن تحصیلات مرتبط با رشته های حسابرسی، حسابداری و مدیریت مالی
  • داشتن سابقه در زمینه رسیدگی مالیاتی و ارسال اظهارنامه های مالیاتی
  • دارا بودن روابط عمومی بالا جهت ایجاد رابطه مثبت با کارمندان سازمان امور مالیاتی، مدیران و کارمندان مجموعه کارفرما
  • داشتن فن بیان قوی و توانایی در آموزش پرسنل
  • تسط کامل روی قوانین مالیاتی داخل کشور
  • داشتن سابقه کاری مفید و مرتبط
مشاوره مالیاتی

آیا به مشاوره نیاز دارید؟

تماس با ما
نام

وظایف مشاور مالیاتی چیست؟

وظایف اصلی مشاور مالیاتی در واقع کنترل و مدیریت امور مالی شرکت و همچنین ارائه پیشنهادهایی برای کاهش بدهی های مالیاتی است. یک مشاور مالیاتی نکات مهم اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات را در موعدهای مقرر به کارفرمای خود گوشزد می کند. نکاتی که شامل تنظیم اظهارنامه مالیاتی و ارزش افزوده، اخذ کد اقتصادی، پلمپ دفاتر قانونی قبل از سال مالی جدید و … است. یک مشاور مالیاتی همین طور وظیفه پشتیبانی مالی و دادرسی مالیاتی را به عهده دارد. حل مسائل مربوط به قوانین مالیات در مراجع قضایی از دیگر وظایف مشاوران مالیاتی است. ممیزان مالیاتی گاهی اظهارنامه هایی که از سوی شرکتها ارسال میشود را قبول نمی کنند و در میزان مالیات اصلاحاتی ایجاد می کنند. در این زمان واحد اقتصادی مربوطه با کمک یک مشاور مالیاتی میتواند به رفع اختلاف اظهارنامه مالیاتی و بررسی مجدد آن بپردازد. این کار موجب کاهش مقدار مالیات و صرفه جویی در هزینه های کارفرما می شود.

مزایای انجام مشاوره مالیاتی چیست؟

مشاوره مالیاتی برای افراد ، صاحبان کسب و کار و بنگاههای اقتصادی می تواند مزیت های زیادی داشته باشد. افراد موفق در کسب و کار همواره استفاده از مشاوره مالیاتی را توصیه می کنند. در جلسات مشاوره مالیاتی اطلاعات افراد نسبت به مالیات و قوانین مربوط به آن بالا می رود. برخی افراد به علت عدم آگاهی از قوانین مالیاتی مرتکب جرائم مالیاتی شده اند و عواقب مالی زیادی برای آنها به وجود آمده است. با استفاده از مشاوره مالیاتی می توان نسبت به کاهش جرائم اقدام کرد و کسب و کار را مجددا رونق بخشید.

مشاوره مالیاتی

کلام آخر

در این مطلب با موضوع مشاوره مالیاتی ، وظایف مشاور مالیاتی، ویژگی های مشاور مالیاتی و … آشنا شدیم. اگر در زمینه قوانین مالیاتی اطلاعات کافی ندارید و یا به دلیل فرار مالیاتی یا جرائم مالیاتی ، ناچار به پرداخت مالیات و جریمه های سنگین هستید با یک مشاور مالیاتی تماس بگیرید. پیشنهاد ما به شما نیکان محاسب است که در زمینه مشاوره مالیاتی فعالیت می کند. با ما در تماس باشید.

وبلاگ نیکان محاسب